Pavilionul femeilor

Edițiile aflate acum în stocul anticariatului PrintreCarti.ro - Comandă online!

Pearl Buck - Pavilionul femeilor Vezi detalii Pearl Buck - Pavilionul femeilor IN STOC Pret: 18,00 Lei

Alte titluri publicate de același autor:

Pearl S. Buck - Mandrie Vezi detalii Pearl S. Buck - Mandrie IN STOC Pret: 6,00 Lei
Pearl S. Buck - Mandrie -60% Vezi detalii Pearl S. Buck - Mandrie IN STOC Pret: 6,00Lei 2,40 Lei
Pearl S. Buck - Dintii balaurului Vezi detalii Pearl S. Buck - Dintii balaurului IN STOC Pret: 5,00 Lei
Pearl S. Buck - Exilata -50% Vezi detalii Pearl S. Buck - Exilata IN STOC Pret: 6,00Lei 3,00 Lei
Pearl S. Buck - Destin Vezi detalii Pearl S. Buck - Destin IN STOC Pret: 6,00 Lei
Pearl S. Buck - Mama Vezi detalii Pearl S. Buck - Mama IN STOC Pret: 6,00 Lei
Pearl S. Buck - Casa de lut (3 volume) Vezi detalii Pearl S. Buck - Casa de lut (3 volume) IN STOC Pret: 18,00 Lei
Pearl S. Buck - Chip cioplit Vezi detalii Pearl S. Buck - Chip cioplit IN STOC Pret: 6,00 Lei
Pearl S. Buck - Inger luptator Vezi detalii Pearl S. Buck - Inger luptator IN STOC Pret: 9,00 Lei
Pearl S. Buck - Inger luptator -50% Vezi detalii Pearl S. Buck - Inger luptator IN STOC Pret: 8,00Lei 4,00 Lei
Pearl S. Buck - Chip cioplit -50% Vezi detalii Pearl S. Buck - Chip cioplit IN STOC Pret: 25,00Lei 12,50 Lei

Pearl S. Buck - Pavilionul femeilor
Pearl Sydenstricker s-a născut în Hillsboro, Virginia de Vest, din familia Caroline Maude (Stulting) (1857 – 1921) și Absalom Sydenstricker. Părinții ei, misionarii sudici prezbiterieni, au călătorit în China la scurt timp după căsătorie, la 8 iulie 1880, dar s-au întors în Statele Unite pentru nașterea lui Pearl. Când Pearl avea cinci luni, familia a ajuns în China, trăind mai întâi în Huai 'an și apoi în 1896 mutându-se la Zhenjiang (pe atunci cunoscut sub numele de Chingkiang în sistemul de romanizare poștală chineză), în apropierea orașului Nanking. Pearl și-a petrecut întreaga copilărie și adolescență în acest oraș, și a numit-o "prima limbă". Dintre frații ei care au supraviețuit vieții de adult, Edgar Sydenstricker a avut o carieră deosebită la Serviciul de Sănătate Publică al Statelor Unite, iar mai târziu la Milbank Memorial Fund și Grace Sydenstricker Yaukey (1899 – 1994) a scris cărți despre adulți prematuri și cărți despre Asia sub pseudonimul Cornelia Spencer. Pearl și-a reamintit că trăiește în "mai multe lumi", una "o lume mică, albă, curată, presbiteriană a părinților mei", iar cealaltă "lumea mare, iubitoare, nu prea curată a chinezilor", și nu a existat nici o comunicare între ei. ”Revolta Boxer” (1899 – 1901) a afectat foarte mult familia; prietenii lor chinezi i-au părăsit, iar vizitatorii occidentali au scăzut. Tatăl ei, convins că niciun chinez nu i-ar putea dori răul, a rămas în urmă deoarece restul familiei a mers la Shanghai pentru a fi în siguranță. Câțiva ani mai târziu, Pearl s-a înscris la Miss Jewell 's School și a fost consternată de atitudinea rasistă a celorlalți elevi, dintre care puțini puteau vorbi chineză. Ambii părinți au simțit cu tărie că chinezii erau egali (au interzis folosirea cuvântului Heathen) și a fost crescută într-un mediu bilingv: meditată în engleză de mama ei, în dialectul local de către colegii ei de joc chinezi, și în chineza clasică de către un savant chinez pe nume Mr. Kung. De asemenea, ea a citit vorace, în special, în ciuda dezaprobării tatălui ei, romanele lui Charles Dickens, despre care mai târziu a spus că citește o dată pe an pentru tot restul vieții ei. În 1911, Pearl a părăsit China pentru a se înscrie la Colegiul Randolph-Macon Woman din Lynchburg, Virginia, absolvind Phi Beta Kappa în 1914 și fiind membru al Kappa Delta Sorority. În 1938, comisia premiului Nobel a declarat că acordând premiul din acest an lui Pearl Buck pentru lucrările notabile care deschid calea către o simpatie umană ce trece peste granițe rasiale foarte diferite și pentru studiile idealurilor umane care sunt o artă a portretismului, Academia Suedeză simte că acționează în armonie și în acord cu scopul viselor lui Alfred Nobel pentru viitor. În discursul adresat Academiei, ea a avut ca temă "Romanul Chinez"."ea a explicat," Sunt american prin naștere și prin strămoși ", dar" cunoștințele mele timpurii despre poveste, cum să spun și să scrie povești, au venit la mine în China.După o discuție amplă despre romanele clasice chinezești, în special romanele celor trei regate, toți frații Men Are și Dream de la Camera Roșie, ea a concluzionat că în China "romancierul nu avea sarcina de a crea artă, ci de a vorbi oamenilor."ambiția ei, ea a continuat, nu a fost instruită spre" frumusețea literelor sau grația artei.În China, sarcina romancierului a fost diferită de cea a artistului occidental: "agricultorilor trebuie să vorbească despre pământul lor, iar bătrânilor trebuie să vorbească despre pace, iar femeilor bătrâne trebuie să le spună despre copiii lor, iar bărbaţilor şi femeilor tineri trebuie să vorbească unii despre alţii."şi la fel ca romancierul chinez, ea a concluzionat," Am fost învăţată să scriu pentru aceşti oameni. Dacă citesc revistele lor de un milion, atunci vreau poveştile mele acolo, mai degrabă decât în reviste citit doar de câteva."
Romanul ”Pailionul femeilor” se regăsește la editurile ”Da Silva” (1994) și ”Polirom” (2015).
”Pavilionul femeilor” de către Pearl S. Buck (1946) este un roman care relatează povestea trezirii spirituale și intelectuale ale lui Madame Wu, o soție a Casei de Wu. Ea îi anunță soțului ei că, cu ocazia celei de-a patruzecea aniversări, vrea să se retragă din viața lor fizică ca un cuplu.
Madame Wu și-a rugat soțul să ia o a doua soție pentru a-l servi ca patriarh al uneia dintre cele mai vechi și mai prestigioase familii din China. Ea însăși execută aranjamentul și se retrage în camerele ei pentru a citi cărți și a trăi o viață a minții, ceva ce ea nu a avut niciodată luxul de a face ca fiii ei să crească. Familia se învârte în haos, iar când vine un preot străin să-și învețe fiul cel mic, engleza, inima ei este și ea în stare de neliniște. Este o carte care vă va face să vă gândiți la sensul căsătoriei, al maternității și al familiei, la valoarea auto-disciplinei, și la constrângerile rolurilor de gen mult după ce întoarceți ultima pagină.


sus