Salonul rosu

Edițiile aflate acum în stocul anticariatului PrintreCarti.ro - Comandă online!

August Strindberg - Salonul rosu Vezi detalii August Strindberg - Salonul rosu IN STOC Pret: 5,00 Lei
August Strindberg - Salonul rosu Vezi detalii August Strindberg - Salonul rosu IN STOC Pret: 5,00 Lei
August Strindberg - Salonul rosu -25% Vezi detalii August Strindberg - Salonul rosu IN STOC Pret: 5,00Lei 3,75 Lei

Alte titluri publicate de același autor:

August Strindberg - Intamplari din arhipelag -25% Vezi detalii August Strindberg - Intamplari din arhipelag IN STOC Pret: 6,00Lei 4,50 Lei
August Strindberg - Saloanele gotice Vezi detalii August Strindberg - Saloanele gotice IN STOC Pret: 5,00 Lei
August Strindberg - Saloanele gotice -25% Vezi detalii August Strindberg - Saloanele gotice IN STOC Pret: 5,00Lei 3,75 Lei

August Strindberg - Salonul rosu
Romanul “Salonul roșu” (Röda Rummet), în limba suedeză, de August Strindberg, a apărut în anul 1879 la editura A. Bonniers Forlag, fiind fondată în anul 1837 și fiind considerată poate cea mai veche editură din Suedia.
Cartea a apărut în România în anul 1984, la editura “Univers”, făcând parte din colecția “Clasicii Literaturii Universale”, iar printre alte edituri care au publicat romanul, putem aminti de editurile “Marc”, în anul 1991, sau “Leda”, 2004.
August Strindberg s-a născut la data de 22 ianuarie 1849, în capital Suediei, Stockholm, și a fost un însemnat dramaturg, eseist, romancier, poet, pictor și scenarist, fiind considerat unul dintre creatorii romanului modern în literatura suedeză.
August a crescut într-o familie modestă, marcată în mare parte de lipsuri materiale, reușind totuși să termine școala după ce schimbă mai multe unități de învățământ.
Într-un final ajunge la facultate în Uppsala, însă din cauza sărăciei și având o fire răzvrătită, care nu se poate plia unor reguli impuse, renunță în a mai studia, și devine educator o perioada, iar mai târziu își dedică timpul încercând să devină actor.
În anul 1874, Strindberg, reușește să se angajeze ca bibliotecar la “Biblioteca regală”, reușind aici să își adune gândurile și să reflecteze către o carieră dedicată scrisului. În această perioadă o întâlnește pe Siri, soția unui marcant baron Wrangel, aceștia având o relație amoroasă, care duce în anul 1877 la divorțul lui Siri de baronul Wrangel și la căsătoria celor doi.
Doi ani mai târziu, Strindberg lansează romanul “Salonul roșu”, fiind apreciat din punct de vedere literar de critici, iar acest lucru putând fi explicat de schimbările sentimentale dintre Siri și Strindberg.
În anul 1883, relația lui Strindberg cu soția sa se clatină tot mai mult, iar cei doi decid să locuiască în străinătate, însă, în anul 1891, divorțează. Toate aceste momente de tumult sufletesc îl ajută pe plan profesional, cariera sa fiind marcantă de un moment de expansiune, reușind să scrie între anii 1887 și 1888, două opere de teatru: “Domnișoara Iulia” și “Tatăl”. În anul 1893, o întâlnește pe jurnalista Frida Uhl,  în Berlin, însă după câteva luni se desparte și de aceasta. După toate aceste experiențe, revine la Stockholm, unde continuă să scrie cu precădere teatru.
Moare în mai 1912, la vârsta de 63 de ani, la scurt timp după ce fusese celebrat de societatea suedeză pentru aniversarea de 63 de ani.
Printre alte opera marcante ale autorului, putem trece în revistă creațiile, “Creditorii”, 1889, “Dansul morții”, 1900, sau “O piesă de vis”, 1901.
Romanul “Salonul roșu”, de August Strindberg reprezintă în cultura suedeză primul roman modern, acțiunea fiind centrată în societatea scandinavă de la sfârșitul secolului al XIX-lea, unde funcționarii publici se ghidau în societate după anumite valențe care le scindau caracterul, de la asprimea occidentală, la nonconformismul oriental.
August Strindberg, fiind un autor care a scris în toată cariera lui teatru, și a avut în cea mai mare parte o viziune diferită în societate, fiind lipsit de scrupule în ceea ce privește autoritatatea socială, a reușit să își contureze foarte ușor un plan al personajelor cu o personalitate ușor deviantă, punând în prim plan într-un stil incisiv realitatea din acea vreme, cu personaje pasive, cuprinse de un vădit sentiment de netrebuință.
În acest tablou, apare personajul principal al operei, Arvid Falk, un tip de personaj care avea principii înalte și care nu își găsea locul în acest sistem, fiind silit să renunțe și să devină scriitor.
Toată această experiență nouă, pe care o trăiește Arvid, îl fac să descopere toate valențele societății, clădite doar în aparență, în adevăr, fiind un loc propice de cultivare a ipocriziei și un loc în care dăinuiește falsitatea și trădarea. Noile trăiri, ca niște iluzii deșarte, îl aduc pe eroul cărții înapoi la cariera de funcționar, Strindberg, reușind să transmită într-un mod tăios o morală socială, într-o perioadă în care societatea scandinavă nu își formase rădăcinile unei identități cu care se identifică astăzi.


sus