Amurgul idolilor

Edițiile aflate acum în stocul anticariatului PrintreCarti.ro - Comandă online!

Friedrich Nietzsche - Amurgul idolilor Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Amurgul idolilor IN STOC Pret: 28,00 Lei

Alte titluri publicate de același autor:

Friedrich Nietzsche - Twilight of the idols Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Twilight of the idols IN STOC Pret: 22,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Aforisme Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Aforisme IN STOC Pret: 18,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Aforisme Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Aforisme IN STOC Pret: 18,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Asa grait-a Zarathustra Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Asa grait-a Zarathustra IN STOC Pret: 55,00 Lei
Nietzsche - Anticristul. Unii se nasc dupa moarte Vezi detalii Nietzsche - Anticristul. Unii se nasc dupa moarte IN STOC Pret: 18,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Cazul Wagner Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Cazul Wagner IN STOC Pret: 10,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Ecce homo Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Ecce homo IN STOC Pret: 18,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Asa grait-a Zarathustra Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Asa grait-a Zarathustra IN STOC Pret: 22,00 Lei
Nietzsche - Antichristul Vezi detalii Nietzsche - Antichristul IN STOC Pret: 16,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Aforisme. Scrisori Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Aforisme. Scrisori IN STOC Pret: 11,00 Lei
Friedrich Nietzsche - L'antechrist Vezi detalii Friedrich Nietzsche - L'antechrist IN STOC Pret: 20,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Aforisme Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Aforisme IN STOC Pret: 19,00 Lei
Friedrich Nietzsche - Thus spake Zarathustra Vezi detalii Friedrich Nietzsche - Thus spake Zarathustra IN STOC Pret: 17,00 Lei

Friedrich Nietzsche - Amurgul idolilor
Romanul “Amurgul idolilor”, “Götzen-Dämmerung”, de Friedrich Nietzsche a apărut în anul 1888 la editura Verlag von C.G. Naumann, din Leipzig, Germania, fiind o altă perspectivă asupra unor concepte dezvoltate de către alți filozofi, concepte care sunt distruse din fașă de către filosoful german care așează toate aceste idolatrizări în sfera unui amurg.
În România, romanul apare în anul 1993, la editura Eta, în format broșat, fiind primită în România ca pe o nouă perspectivă în înțelegerea filosofiei pe care vechii filosofi greci au scos-o în relief în trecut, având parte aici de o “filosofare cu ciocanul”, așa cum se afirmă în cadrul unui volum reeditat mai târziu.
Printre alte edituri care au publicat romanul, putem aminti de editura Humanitas, 1994, 2001, 2007 și 2012, în format broșat sau editura Antet XX Press, 1999 și 2010, în format broșat.
Friedrich Wilhelm Nietzsche s-a născut la data de 15 octombrie 1844, în localitatea Röcken, din Regatul Prusiei, fiind un marcant filosof, lingvist, poet, compozitor, pedagog, profesor și filolog, întemeietor al curentului existențialist, precum și a multor altor idei filosofice care au schimbat concepții de-a lungul timpului.
Friedrich crește într-o familie de protestanți, tatăl acestuia fiind pastor, însă acesta alegând să nege existența lui Dumnezeu.
Studiază filosofia la Universitatea din Leipzig, fiind atras de importanta operă a lui Arthur Schopenhauer, iar toate aspectele desprinse din opera acestuia vor avea un rezultat, atunci când ajunge să fie numit profesor la Universitatea din Basel, la frageda vârstă de 25 de ani.
Prima sa operă apare în anul 1862, purtând numele “Fatum und Geschichte”, “Destin și istorie”, pentru ca în același ani, precum și anii următori să scrie opere filosofice sau să împărtășească păreri despre opera marilor clasici ai filosofiei.
Pe lângă latura filosofică, Nietzsche, compune și câteva opere muzicale, fiind inspirat de Mozart, Haydn, Beethoven, Wagner sau Bach.
Printre cele mai importante opere ale autorului, putem aminti de "Homer și filologia clasică", 1868, "Dincolo de bine și rău", 1886 sau “Ecce Homo”, 1888.
Romanul “Amurgul idolilor”, de Friedrich Nietzsche este un roman care nu se așează pe niciun pilon existent în filosofie, romanul fiind din acest punct de vedere unul în care Nietzsche demontează marile idei inovatoare care au dăinuit ani la rândul, având un caracter critic și veninos, acesta încercând să distrugă brusc toate aceste idolatrizări, afirmându-se că toate aceste concepte sunt personificate cu un zeu fals care trăiește din vechile concepte învechite din antichitate.
Nietzsche încearcă din acest punct de vedere să pună cap la cap ce a mai rămas din ideaticele firimituri care răzbat din concepțiile filosofice de până acum, acesta distrugând de la vechile ideologii ale lui Platon, până la ideile ce țin de educație sau creștinism și chiar până la ideile care înmagazinează spiritul german.
Ca și un element definitoriu, filosoful vorbește despre rațiune, cea care a dăiunuit și încă mai dăiunuiește de secole, fiind plecată din antichitate , din vechea Grecie, Nietzsche precizând că rațiunea este în antiteză cu instinctul, acesta fiind elementul primordial care te trage în jos dacă luciditatea dispare, instinctul fiind ca o repulsie pe care, dacă nu știi să o controlezi, face ca rațiunea să cadă în mrejele ascunse ale instinctului.
Același lucru se spune și despre ideea de morală creștină, totul fiind încastrat într-un instinct care la un moment dat are puterea de a anihila existența creștinismului, ducând totul la o condamnare a instinctelor care la o anumită intensitate marcantă anulează alte aspecte învățate și venerate pe parcurs (“Morala antinaturală, adică aproape orice fel de morală învățată, venerată și predicată până acum se întoarce contra instinctelor vieții – ea este o condamnare când ascunsă, când fățișă și neobrăzată a acestor instincte.”).
Pe de altă parte compatrioții lui Nietzsche sunt și ei supuși unei analize dure, toate universitățile din Germania fiind așezate pe un spirit învechit, în care nu își mai pun întrebări și care funcționează din instinct și din vechile valori cunoscute. Pe scurt, Nietzsche dorește prin acest roman să distrugă normele și să facă loc extazului din fața vieții, lăsând astfel loc pentru simțuri și pentru genialitate, iar vechile aspecte așează peste filosofie o pâslă de amorțeală intelectuală.


sus