Iconografia artei bizantine si a picturii feudale romanesti

Momentan acest titlu nu se află în stoc. Intră în pagina de produs, și alege să fii notificat prin email când reintră în stoc!

Alte titluri publicate de același autor:

I. D. Stefanescu - Arta veche a Maramuresului -20% Vezi detalii I. D. Stefanescu - Arta veche a Maramuresului IN STOC Pret: 50,00Lei 40,00 Lei

„Iconografia artei bizantine și a picturii feudale românești”, scrisă de I. D. Ștefănescu, vine cu o privire amplă și detaliată asupra modului în care a evoluat arta religioasă în spațiul românesc, pornind de la influențele bizantine și ajungând la formele specifice ale picturii din perioada feudală. Cartea este dedicată în principal icoanelor și picturilor murale din bisericile și mănăstirile construite în Evul Mediu. Autorul explică ce înseamnă iconografia și cum s-au format anumite reguli de reprezentare în lumea ortodoxă. Se vorbește despre imaginea lui Iisus Hristos, a Maicii Domnului, a sfinților și despre scene din Biblie, dar și despre modul în care aceste teme religioase au fost interpretate diferit în Moldova, Țara Românească și Transilvania.
I. D. Ștefănescu nu doar descrie imaginile, ci încearcă să explice simbolurile folosite și ce legătură au cu credințele și cu viața oamenilor din acele vremuri. El oferă exemple concrete din picturi aflate în biserici cunoscute, cum ar fi cele de la Voroneț, Sucevița, Cozia sau Hurezi. Lucrarea nu este doar o simplă trecere în revistă a iconografiei, ci aduce un cadru solid, susținut de surse scrise, canoane religioase, texte patristice și izvoare artistice. Este, în același timp, un instrument util pentru cercetători, istorici de artă, teologi, dar și pentru cititorii interesați de patrimoniul cultural și religios românesc. Lucrarea a fost publicată pentru prima dată în anul 1973, la Editura Meridiane.
Ion D. Ștefănescu a fost un important istoric de artă român, specializat în arta bizantină și în pictura religioasă medievală românească. S-a născut în anul 1886 și a avut o contribuție esențială la dezvoltarea studiilor de iconografie în România. A fost unul dintre primii cercetători care au studiat în mod științific pictura murală și icoanele din bisericile românești, punând accent pe influențele bizantine și pe adaptările locale din perioada feudală. A activat ca profesor universitar și a fost membru al unor instituții academice importante, implicându-se în conservarea și valorificarea patrimoniului cultural religios. Prin activitatea sa, a contribuit la consolidarea istoriei artei religioase românești ca domeniu academic. „Iconografia artei bizantine și a picturii feudale românești” este cea mai cunoscută lucrare a sa, o carte fundamentală care a rămas, până astăzi, un reper pentru cercetătorii interesați de arta medievală ortodoxă.


sus